Sunday, July 9, 2017

Lukaku Pindah Ke Manchester united Karena Mourinho



Berita Bola Terkini - Lukaku telah yang  telah dibuang Mourinho ketika masih di klub Chelsea. Walau bagaimanapun, beliau berpindah ke klub Manchester United dengan tepat kerana faktor Mourinho. Loh, bagaimana datangnya?

Romelu Lukaku satu langkah lagi menyertai Manchester United setelah bersetuju dengan harga transfer £ 75 juta dengan Everton. Harga itu boleh meningkat kepada 100 juta pound yang berkaitan dengan klausa yang terkandung dalam kontrak dan juga langkah Wayne Rooney.

Berita Terkait : MU Bermain Tidak Terlalu Bagus, Akan tetapi Mereka Berhasil Mendapatkan Tiga Trofi. : Progba
Romelu Lukaku bahkan telah menjalani ujian perubatan di Los Angeles, di mana dia bercuti musim panas dengan Paul Pogba. Sudah tentu perpindahan ini ke Manchester United Romelu Lukaku membuat klub Chelsea putus asa mengingati Antonio Conte sebagai pengurus yang telah mengejar sejak dua bulan lalu dan bahkan mempunyai masa untuk meyakinkan pemain untuk kembali ke Stamford Bridge.

Tetapi kehadiran Mourinho sebenarnya lebih menggoda Romelu Lukaku untuk akhirnya memilih Manchester Uited. Kerana penyerang Belgium itu bersedia untuk membuktikan bahawa dia bukan lagi Romelu Lukaku pertamaku yang dilemparkan oleh Jose Mourinho kerana tidak dapat berbuat apa-apa.

Ia adalah Jose Mourinho yang meminjamkan Romelu Lukaku ke Everton pada musim panas tahun 2013 sebelum dijual setahun kemudian kepada kelab yang sama. Di kelab Merseyside, Romelu Lukaku berubah menjadi penyerang utama Liga Perdana dengan lima puluh tiga  gol daripada seratus sepuluh  penampilan.

"Sejak berusia sepuluh  tahun, Aku mahu melatih Jose Mourinho jadi senang untuk bekerja dengannya lagi," kata Romelu Lukaku kepada ESPN.

"Kami mempunyai hubungan antara 1 sama lain, dia menjelaskan kepada Aku apa kelab ini, apa yang dia harapkan daripada saya," katanya.

"Anda tahu kami telah bersama dalam situasi yang berbeza, sudah tentu ketika Aku pertama kali bertemu dengannya Aku sangat muda dan ingin bermain, dia memahami keputusan Aku ketika dia meninggalkan kelab yang Aku ingin bermain pada waktu itu."

"Untuk saat ini Aku berusia lebih tua, Aku berusia dua puluh empat  tahun. Dia melihat Aku matang sejak bertahun-tahun, jadi Aku berterima kasih atas peluang yang diperolehnya daripada saya."

"Aku fikir dia mahu menjadikan Aku lebih baik, menjadi pemain yang lebih baik daripada sekarang dan itu hebat, Aku mahu sentiasa menjadi lebih baik."

"Aku tidak hanya mahu bekerja dengan baik tetapi juga memperbaiki yang buruk, dia tahu bagaimana untuk menjadikan Aku pemain yang lebih baik dan juga menjadikan Aku juara."

"Ini peluang yang sempurna untuk saya, Aku berumur dua puluh empat tahun, Aku tidak pernah memenangi trofi berprestij sama sekali tetapi Aku mahu memenangi sesuatu dan menyertai pasukan kejohanan, Aku fikir dia orang yang sesuai untuk membantu Aku mendapatkannya."Tutupnya.

#LigaInggris

0 komentar: