Wednesday, October 17, 2018

Indra Sjafri Memberikan Sarankan Kepada Timnas Indonesia U-19



Nontonpro - Jurulatih Under-19 Indonesia Indra Sjafri tidak melarang pemainnya aktif menggunakan media sosial sebelum Piala Asia 2018. Sebaliknya, dia boleh digunakan.

Kelayakan Piala AFF A telah dibuat secara rasmi pada hari Khamis (18.Oktober.2018) di stadium utama Bung Karno (SUGBK), Senayan. Besok, Indonesia bertemu Taiwan, kemudian Uni Emirat Arab, kemudian Qatar.

Indra Sjafri menyebut Witan Suleman cs secara fizikalnya sangat baik. Ia hanya pematangan taktikal dan mental dalam masa yang tinggal.


Indra Sjafri berkata, ia bukan hanya akan membataskan pemain untuk bermain dengan media sosial. Walaupun ia mengakui, media sosial kadang-kadang boleh mengawal atlet.

"Kami tidak boleh melawan media sosial, kami tidak mahu mengharamkan apa-apa, saya benar-benar meminta mereka membiasakan diri dengan perkara-perkara seperti ini dan mengubahnya menjadi sesuatu yang tidak masuk akal yang membuat kami berjaya." Inilah yang saya garis bawah. "pemain", kata Indra.

"Menjadi menghina dan menyinggung adalah alasan kami berjaya, tidak kira betapa banyak kecerdasan yang saya gunakan, saya tidak boleh melakukannya, dan tidak dapat dielakkan saya tidak boleh melarang perkembangan pesat komunikasi," katanya kemudian.

Indra Sjafri mendakwa telah merampas telefon bimbit pemain setiap malam. Tetapi dia sedar bahawa ia boleh menyebabkan kerosakan psikologi pemain.

"Saya tidak boleh mengganggu hubungan mereka dengan ibu bapa mereka, tidak berkomunikasi dengan rakan-rakan mereka, jadi tekanan kemudian dan kini kita perlu melakukannya," kata jurulatih Minang.

1 comment: