Friday, August 4, 2017

Jika Memang Suami Aku Pencuri, Apakah Dia Selayaknya Di Bakkar Hidup-Hiidup?

Berita-Terhangat
Jika Memang Suami Aku Pencuri, Apakah Dia Selayaknya Di Bakkar Hidup-Hiidup?

Berita Terhangat - Seorang rakyat biasa dengan nama Siti Zubaidah yang berumur 25 tahun  sangat terkejut mendengar berita suaminya, MA terbakar hidup kerana didakwa mencuri amplifier  musala. Menurutt  seorang  Zubaidah, sekiranya suaminya tidak diperlakukan layaknya Binatang.

"Yaa, walaupun suami saya  pencuri, dia tidak sepatutnya diperlakukan seperti itu, dia diperllakukan seperti hewan," Ujar Zubaidah ketika ditemui Jurnalis net39.blogspot.com di kediamannya di Cikarang Utara, Kabuppaten Bekasii, Pada Hari Jummat (04 Agustus  2017) mallam.

Kejadian kejam tersebut berlaku pada hari Selasa (01/08). Mahkamah Agung dibakar hidup-hidup setelah dituduh oleh warga yang melakukan pencurian Musala All Hidayah, Babbelan, Bekkasi.

Kemudian dalam media sossial yang beredar maklumat bahawa Zubaidah adalah mangsa sasaran yang hanya penumpang berdoa di musala. Polis berkata, berdasarkan maklumat dan bukti sedia ada, pencurian berlaku.

Kembalii ke Zubaiidah, dia percaya suaminya tidak bersalah. Lebih-lebih lagi, suaminya memang pembaikian peralatan elektronik. Zubaidah mengakuu, suaminya sering mencari amplii yang digunakan. Dia menduga Mahkamah Agung telah membawa penguat untuk diperbaiki ketika berdoa di Musala Al Hidayah.

"Saya melihatnya di Youtube, ada video, seseorang memberitahu saya bahawa video itu masih berada di tempatnya, tetapi suami saya telah dihakimi, dan kini videonya hilang," kata Zubaidah.

Polis kiini mencari angka pembakar Mahkamah Agung . Zubaidah mengharapkan pelaku mendapatkan keadilan yang berbaloi.

"Diharapkan terungkap yanng membakkar suami aku, tanya saja keadilan untuk suammi saya," katta Zubaidah

0 komentar: